استاندار یزد در در جمع فرهنگیان و مدیران ادارات آموزش و پرورش استان:

امنیت ، آموزش و تولید؛ سه مولفه پیشرفت جامعه

یزدفردا "استاندار یزد گفت: امنیت، آموزش و تولید در پیشرفت جامعه نقش مهم و اساسی دارد.

محمد رضا فلاح زاده در نشست تبیین قانون هدفمند کردن یارانه ها در جمع فرهنگیان و مدیران ادارات آموزش و پرورش استان که در محل سالن اجتماعات تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد برگزار شد، ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و گسترش اقبال مردم به دین، توکل برخدا و توسل بر اهل بیت (ع) را از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دانست.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های خاص معلمان و اهالی آموزش و پرورش اقدامات آنان را پر خیر، پر ثواب، ماندگار و تاثیر گذار عنوان کرد.
استاندار یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار شهید دانش آموز نقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران را نقشی مهم و اساسی توصیف کرد.
وی کار معلمان را همان کار حضرت محمد مصطفی(ص) دانست که به منظور تعلیم و تربیت انسان ها مبعوث شدند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قانون هدفمند کردن یارانه ها، گفت:افزایش بی رویه مصرف حامل های انرژی، عدم تعادل در برخورداری جامعه از یارانه ها، فراهم شدن زمینه قاچاق کالاهای یارانه ای به ویژه قاچاق سوخت و کاهش رقابت در تولیدات داخلی از نظر کیفیت و کمیت از مهم ترین مشکلات نظام فعلی توزیع یارانه ها در کشور است.
وی افزود: تاکنون 70 درصد از اقشار مختلف جامعه از 30 درصد یارانه ها و 30 درصد از افراد جامعه از 70 یارانه ها استفاده می کنند.
استاندار یزد با بیان این مطلب که ایران نوزدهمین کشور پر مصرف دنیا در زمینه انرژی برق است، تصریح کرد: سرانه مصرف برق در ایران به صورت کلی 4 برابر میانگین دنیا و در حوزه برق خانگی سه برابر استاندارد جهانی است.
وی افزود: اگر در کشور لامپ های کم مصرف جایگزین لامپ های پر مصرف شود مقدار 6 هزار مگاوات برق صرفه جویی شده که هزینه آن برابر با 6 هزار میلیارد دلار می باشد.
فلاح زاده با تاکید بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی ،خاطرنشان ساخت: ایران بزرگترین تولید کننده برق خاورمیانه است، با این وجود 17 برابر ژاپن و 2 برابر کشور چین برق در ایران مصرف می شود.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا